سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به نام آن وجودی که وجودم ز وجودش شده موجود . سلام دوستان این وبلاگ کاملآ مذهبی است و تا مدتی دیگر انبوه اطلاعات مذهبی را در آن مشاهده می کنید.

سرلشکر خلبان شهید ، مصطفی اردستانی در سال 1328 در روستای قاسم آباد از توابع شهرستان ورامین دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان ورامین گذراند . پس از اخذ دیپلم در سال 1348 به خدمت سربازی اعزام شد . خدمت سربازی را به عنوان سپاه دانش در یکی از روستاهای اسفراین انجام داد . شرایط جغرافیایی منطقه در آن زمان برای کشت خشخاش مساعد بود و اهالی روستا به صورت فراگیر مبادرت به کشت آن می‌کردند . شهید اردستانی تا جایی که می توانست آنها را از این کار باز می‌داشت .

 

پس از انجام خدمت سربازی ، در سال 1350 وارد دانشکدة خلبانی نیروی هوایی شد . پس از گذراندن مقدمات آموزش پرواز در ایران ، به منظور تکمیل دورة خلبانی به کشور آمریکا اعزام شد و پس از اخذ دانشنامة خلبانی به ایران بازگشت و با درجة ستواندومی در پایگاه چهارم شکاری دزفول به عنوان خلبان هواپیمای « اف 5 » مشغول به خدمت شد .

 

با اوج گیری انقلاب شکوهمند اسلامی و حتی قبل از آن جزء نخستین خلبانان حزب اللهی بود که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و آگاه کردن سایر قشرهای پرسنل نیروی هوایی نقش بسزایی داشت .

 

شهید اردستانی پس از انقلاب با جمعی از همکارانی اقدام به انتشار یک نشریة درون گروهی به نام « مخلصین » کرده بود که حاوی مطالب اعتقادی و فرهنگی بود و علی رغم تیراژ محدود ، بسیار جالب توجه و در آگاه سازی پرسنل مؤثر بود .

 

شهید اردستانی در سال 1359 به عنوان افسر خلبان شکاری در پایگاه شکاری تبریز مشغول به خدمت بود که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز شد ، علی رغم اینکه در روز حملة‌هوایی دشمن به خاک میهن اسلامی در مرخصی به سر می‌برد ، ولی بلافاصله خود را به پایگاه مربوطه رساند و از روز بعد پروازهای جنگی خود را شروع کرد .

 

وی در سال 1360 به عنوان فرمانده پایگاه پنجم شکاری ( امیدیه ) انتخاب و در این پایگاه مشغول خدمت شد . علاوه بر مسئولیت سخت فرماندهی ، خود نیز شخصاً در پروازهای جنگی شرکت می‌جست و نسبت به خدمات جانبی از جمله رسیدگی به امکانات زیستی و فضای سبز و … پایگاه پنجم همت می‌گمارد .

 

در سال 1363 به سمت معاون عملیاتی پایگاه دوم شکاری منصوب شد . پس از 3 سال انجام وظیفه در این مسئولیت ، در سال 1366 به عنوان مدیریت آموزش عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد .

 

پس از شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی که معاونت عملیات نیروی هوایی را عهده دار بود ، شهید اردستانی به این سمت ( معاونت عملیات نیروی هوایی ) برگزیده شد و تا زمان شهادت (15/10/1373 ) عهده دار این مسئولیت مهم بود .

 

سرلشکر خلبان ، شهید اردستانی ، در طول جنگ تحمیلی ، همواره داوطلب مأموریتهای مشکل بود و بارها اتفاق می‌افتاد که در یک روز ، هفت بار به خاک دشمن حمله می‌برد و بدون شک او با انجام دادن 400 پرواز برون مرزی بر فراز خاک دشمن و 1724 ساعت پروازهای مختلف در خاک میهن اسلامی ، یکی از قهرمانان جنگ به حساب می‌آید که چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت تا سرانجام در مورخة 15/10/73 بر اثر سانحة‌هوایی ، به همراه فرمانده فقید نیروی هوایی ، سرلشکر شهید منصور ستاری و چند تن دیگر از همرزمانش ، به آروزی دیرینه‌اش رسید و به لقاء معبود پیوست .

 

شهید اردستانی به هنگام شهادت 46 سال سن داشت و از وی دو فرزند پسر و دو فرزند دختر به یادگار مانده است .

 

روحش شاد و یادش گرامی باد






ادامه مطلب...
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 شهریور 28 توسط aminnavak
    
پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ